Sad je vrijeme za članstvo u KROZP

Što donosi članstvo u KROZP?

Pravo na besplatne savjete u zaštiti svojih potrošačkih prava

Mogućnost razmjene pozitivnih i negativnih iskustva

Pravo sudjelovanja u kreiranju politike zaštite potrošača

Mogućnosti nominiranja u savjetodavna tijela za zaštitu potrošača lokalne/regionalne samouprave

Mogućnosti nominiranja u Povjerenstva za reklamacije potrošača u trgovačkom društvu koje pruža javnu uslugu

Pravo na besplatni newsletter „Potrošački vjesnik“

Pravo besplatno nazočiti svim edukacijama o zaštiti prava potrošača koje organizira KROZP ili ROZP

Pravo besplatno primati sve informativno-edukativne materijale koje izdaje ROZP

Pravo na besplatne informacije o svim promjenama i novostima u legislativi zaštite potrošača

Pravo pomaganja oštećenim potrošačima u ostvarivanju svojih potrošačkih prava

Od 01. siječnja 2017. godine savjetodavnu komponentu zaštite potrošača Razvojne organizacije zaštite potrošača u potpunosti je preuzeo Klub potrošača.
Kako bi potrošač mogao iskoristiti pravo na informaciju tj. savjetodavnu pomoć, obvezan je biti član kluba, te prilikom poziva priopćiti šifru/zaporku/ koju je primio elektroničkom poštom prilikom registracije tj. učlanjenja u Klub.

Svjedoci smo teškoća kroz koje prolazi Hrvtaska na putu ka uređenoj demokraciji i tržišnom gospodarstvu. Najveću cijenu te tranzicije plaćaju potrošači srednjeg i nižeg sloja, kojima trgovci i institucije nameđu nesnošljive namete, poreze i usluge. Nijedan politička struktura do sada nije brinula o potrošačima, pače u svojim Programima i priliko vođenja predizbornih kampanji riječ „potrošač“ je tabu, zabranje riječ, sramotna riječ, nijedan hrvatski potičar je do sada nije javno izgovorio.  

Najdrastičnije se ponašanje trgovaca i poltičara osjeti na području toplinarstva, gdje se potrošače perfidnim medodama, pa čak i zakonskim odrdnicama prisiljava da budu korisnici centralnog sustava grijanja koji ej u vlasbništvu lokalnih samouprava sa zastarjelim toplanama uz korištenje najskuljpe enerije za grijanje. Sve toplane u Hratskoj izgrađene su u drugol polovici prošlog stoljeća i od tada se u tehnologiji, a posebno distribuciji nije mijenjalo ništa, a izgradnjom svake nove zgrade ista se priljučivala na takava zastrajeli sustav grijanja.

Izgrađeno je tako na sotite kilometara toplovoda (vrelovoda) kroz koje se gube velike količine toplinke enerije koje u krajnosti plaćaju potrošači.  Istraživanja su pokazala da potrošača za preuzetih 100 jedinica grijanja mora platiti 250 jedinica.  Grijanje na hrvatski način postalo je luksus, a sve više potrošača pokušava izači iz takvog sustava, no dječlomočno zakoni i podzakonski aktori, a u većoj mjeri toplinari i vlasnici lokalne samouprave rade niz podmetanja u svrhu zaplašivanja potrošača kako im ne bi palo na pamet da „režu radijatore“.

Pri tome se potpuno ignorira čl. 49. Ustava RH koji zabranjuje monopolističko ponoašanja, čak i u slučajevim akada su dozvoljeni zakonom.  Onaj tko ne poštuje Ustav je formalno pravno počinio „državni udar“, no to se u Hrvatskoj ne doživljava tako.

Toplinari su zatrpali sudove sa ovrhama prema potroščima koji su se uzdvojili iz sustava centralniog grijanja sukladno čl 45. važećeg Zakona o tržištu toplinskom energijom, jer traže da im izdovjeni potrošačli i dalje plaćaju paušale, snage i razne druge izmišlejne namete, kao da nisu izašli iz ugovornog odnosa.  Političari šute !

Pravosnažne presude su sve do jedne u korist potrošača, toplane plaćaju skupa odvjetnička društva, naravno novcem potrošača. Političari šute!

Toplane su mjesta za stranačke uhljebe u lokalnim samoupravama, a u nekima je ta bahatost otišla toliko daleko da su iste jedostranačke (samo članovi stranke na vlasti mogu dobiti posao tj. raditi u toplani). Političari šute !

Poštrošače zadnje četiri godine uvjeravalo kako je grijanje skupo, jer oni ne znaju štediti, oni se razmeću toplinom, pa je uvedena zakonska obveza ugradnjue razdjelnika s pojašnjeme kako će se ostvariti velike uštede, čak do 60%.  Točno je da se na raznini države prema statističkim podacima uštedilo oko 2% toplinke energije, ali  zato potrošači plaćaju u prosjeku oko 20% veće račune.

Ministar gospodarstva Panenić je pokušao spoznati o čemu je problem sa razdjelnicima.  Lobisti i trgovci su se trudili svim silama uvjeriti ga kako su potrošači oduševljeni sa razdjelnicima, a predstavnici potrošača su u tu priču uključeni kao demoktarski ukras (samo dva predstavnika) .  Bez obzira na slabosti u kreiranju mišljenja o razdjelnicima, ministar je ipak uvidio da sz tu veliki promašaji i da su potrošači oštećeni, te je najavio da će predložiti suspeziju čl. 52. o obveznoj ugradnji razdjelnika dok se ne donesu pravični podzakonski propisi.  

To je dobar početak, ali ne rješava problem toplinarstva u Hrvatskoj koje nije po mjeri potrošača.  

Rješenja ima u korištenju suvremenih tehnologija u proizvodnji toplinke energije uz korištenje obnovljih izvora energije za grijanje vode i rekostrukciju toplana da rade u kogeneraciji svih 12 mjeseci u godni po 24 sata, a ne kao sada 6 mjesci u godini po 14 sati.

Kako doći do rješenja?  Nužno je da se potrošači organiziraju u udruge, nužne su zajedničke akcije, te lobiranje preko ljidi i institucija koje imaju sluha za probleme potrošača.

Zajedničko grijanje MORA biti jefitnije od svih drugih oblika grijanja, sve ostalo je pljačka potrošača.

Izazov 2018

Prijavnica

Kako bi vidjeli sve sadržaje potrebno je da se prijavite

Prijaviti se mogu ISKLJUČIVO članovi KROZP koji su ispunlli pristupnicu i platiti članarinu za tekuću godinu.

Hrvatsko toplinarstvo

Svjedoci smo teškoća kroz koje prolazi Hrvtaska na putu ka uređenoj demokraciji i tržišnom gospodarstvu. Najveću cijenu te tranzicije plaćaju potrošači srednjeg i nižeg sloja, kojima trgovci i institucije nameđu nesnošljive namete, poreze i usluge. Nijedan politička struktura do sada nije brinula o potrošačima, pače u svojim Programima i priliko vođenja predizbornih kampanji riječ „potrošač“ je tabu, zabranje riječ, sramotna riječ, nijedan hrvatski potičar je do sada nije javno izgovorio.  

Opširnije...

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information