Sad je vrijeme za članstvo u KROZP

Što donosi članstvo u KROZP?

Pravo na besplatne savjete u zaštiti svojih potrošačkih prava

Mogućnost razmjene pozitivnih i negativnih iskustva

Pravo sudjelovanja u kreiranju politike zaštite potrošača

Mogućnosti nominiranja u savjetodavna tijela za zaštitu potrošača lokalne/regionalne samouprave

Mogućnosti nominiranja u Povjerenstva za reklamacije potrošača u trgovačkom društvu koje pruža javnu uslugu

Pravo na besplatni newsletter „Potrošački vjesnik“

Pravo besplatno nazočiti svim edukacijama o zaštiti prava potrošača koje organizira KROZP ili ROZP

Pravo besplatno primati sve informativno-edukativne materijale koje izdaje ROZP

Pravo na besplatne informacije o svim promjenama i novostima u legislativi zaštite potrošača

Pravo pomaganja oštećenim potrošačima u ostvarivanju svojih potrošačkih prava

Od 01. siječnja 2017. godine savjetodavnu komponentu zaštite potrošača Razvojne organizacije zaštite potrošača u potpunosti je preuzeo Klub potrošača.
Kako bi potrošač mogao iskoristiti pravo na informaciju tj. savjetodavnu pomoć, obvezan je biti član kluba, te prilikom poziva priopćiti šifru/zaporku/ koju je primio elektroničkom poštom prilikom registracije tj. učlanjenja u Klub.

Prije nekoliko godina "Razvojna organizacija zaštite potrošača /ROZP/ je upozorila hrvatske potrošače na sveprisutan limun tretiran s imazalimom na hrvatskom tržištu.  Informacija je naišla na veliki interes javnosti, no tada su se u "informiranje" uključili neki stručnjaci i vrlo brzo se korištenje limuna nastavio kao da informacije nije ni bilo.

Naravno da udruge za zaštitu potrošača ne mogu parirati velikom korporacijama koje imaju potporu politike i trgovaca, a posebno uvozničkog lobija, jer im je i Zakon o zaštiti potrošača sufinanciranje sveo na raznu uvjetnog preživljavanja, tako da ne mogu čak ni izvršiti  zakonsku obvezu te provoditi, putem akreditiranih laboratorija, usporedne testove proizvoda i rezultate objavljivati u medijima, kao ni provoditi preko akreditiranih laboratorija u zemlji, a po potrebi i u inozemstvu, naknadna ispitivanja proizvoda stavljenih na tržište.

Udruge s omogućenom potporom (udruge za zaštitu potrošača su jedini sektor udruga, kojima je zakonom onemogućeno sufunanciranje osim primjenom Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge, a sve drugo se po Zakonu o zaštiti potrošača smatra sukobom interesa, te je zabranjeno) mogu jedino izvršavati zakonsku obvezu da pružaju preventivnu zaštitu putem informiranja i savjetovanja potrošača o njihovim pravima i obvezama. 

To je logična posljedica jer Hrvatska ne prihvaća pozitivnu praksu EK (UE) koja je uvidjela da sektor "zaštita potrošača" nije u funkciji politike zaštite potrošača kao jedne od prioritetnih politika EU u resoru DJ SANCO, te je resor zaštite potrošača prebacila u DJ JUST.  Hrvatska Vlada je kao resorno ministarstvo za zaštitu potrošača odredila Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, te ne prihvaća inicijative i argumente ROZP da je takvo rješenje u izrazitom sukobu interesa, jer trgovci određuju prava potrošača, te su čak u nacionalni program zaštite potrošača uveli pojam da je "potrošač slabija strana na tržištu" umjesto ranije definicija da je potrošač "regulator tržišta".

Sada je potpuno jasno o čemu se radi, jer kao primjer uzimamo navedenu informaciju o "limunu tretiranom imazalilom" kao kancerogenim pesticidom, na hrvatskom tržištu, jer takav limun nije povučen s hrvatskog tržišta, nego je čak pojačana njegova prisutnost, administrativnim barijerama isplativosti uzgoja domaćeg limuna.  Potrošači nas pitaju zašto se limun ne može oprati vodom, kako smo savjetovali da se smanji utjecaj imazalila. To je zato što se poslije tretiranja sa imazalilom limun presvuče zaštitnim slojem "jestivog" voska kako bi se priječilo isparavanje imazalila. 

Možda za druge članice EU to i nije neki problem, ali u Hrvatskoj se limun tradicionalna koristi kao pomoćno sredstvo pri liječenju prehlada i gripe, naribanu koru limuna sadrži većina recepata aromatičnih kolača. U nekom krajevima Hrvatske čak postoji tradicija da se limunova kora nariba u smjesu za palaćinke. 

Nije namjera nadmudrivati se autorima tekstova iz Tportala i 24sata, nego samo podsjetiti da univerzlano pravo potrošača koje imaju po Povelju UN-a, a to je pravo na cjelovitu pravovremenu i istinitu inforaciju, temeljem koje mogu donijeti najpovoljniju odluku za sebe.

A tko zna, možda su hrvatski potrošači stekli već imunitet na učinke imazalila. 

KROZP (Ž.T:)

Izazov 2018

Prijavnica

Kako bi vidjeli sve sadržaje potrebno je da se prijavite

Prijaviti se mogu ISKLJUČIVO članovi KROZP koji su ispunlli pristupnicu i platiti članarinu za tekuću godinu.

Hrvatsko toplinarstvo

Svjedoci smo teškoća kroz koje prolazi Hrvtaska na putu ka uređenoj demokraciji i tržišnom gospodarstvu. Najveću cijenu te tranzicije plaćaju potrošači srednjeg i nižeg sloja, kojima trgovci i institucije nameđu nesnošljive namete, poreze i usluge. Nijedan politička struktura do sada nije brinula o potrošačima, pače u svojim Programima i priliko vođenja predizbornih kampanji riječ „potrošač“ je tabu, zabranje riječ, sramotna riječ, nijedan hrvatski potičar je do sada nije javno izgovorio.  

Opširnije...

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information