Sad je vrijeme za članstvo u KROZP

Što donosi članstvo u KROZP?

Pravo na besplatne savjete u zaštiti svojih potrošačkih prava

Mogućnost razmjene pozitivnih i negativnih iskustva

Pravo sudjelovanja u kreiranju politike zaštite potrošača

Mogućnosti nominiranja u savjetodavna tijela za zaštitu potrošača lokalne/regionalne samouprave

Mogućnosti nominiranja u Povjerenstva za reklamacije potrošača u trgovačkom društvu koje pruža javnu uslugu

Pravo na besplatni newsletter „Potrošački vjesnik“

Pravo besplatno nazočiti svim edukacijama o zaštiti prava potrošača koje organizira KROZP ili ROZP

Pravo besplatno primati sve informativno-edukativne materijale koje izdaje ROZP

Pravo na besplatne informacije o svim promjenama i novostima u legislativi zaštite potrošača

Pravo pomaganja oštećenim potrošačima u ostvarivanju svojih potrošačkih prava

Od 01. siječnja 2017. godine savjetodavnu komponentu zaštite potrošača Razvojne organizacije zaštite potrošača u potpunosti je preuzeo Klub potrošača.
Kako bi potrošač mogao iskoristiti pravo na informaciju tj. savjetodavnu pomoć, obvezan je biti član kluba, te prilikom poziva priopćiti šifru/zaporku/ koju je primio elektroničkom poštom prilikom registracije tj. učlanjenja u Klub.

U savjetovališta Kluba potrošača ROZP svakodnevno stižu brojni upiti potrošača koji nisu članovi Kluba, o savjetima za zaštitu njihovih potrošačkih prava.

Oni kojima se uskrati savjet, jer jasno i transparentno je navedeno da savjete dajemo samo članovima Kluba, postaju vrlo neugodni i bezobrazni, da ne citiramo korenspondenciju, no agresivno nastupaju da im moramo pomoći jer su i oni potrošači, a da nas plaća država, pa neka radimo svoj posao.

I to je posljedica neinformiranja potrošača, što omogućava trgovcima, bankarima i inim lobijima da iz pljačkaju tj. da njihove novčanike koriste kao „free bankomate“ za „uzmi prema potrebi/želji“. Naime ti potrošači ni ne pročitaju što piše na mrežnoj stranici ROZP (https://www.rozp.hr) gdje je jasna informacija da Savjetovalište ROZP postoji isključivo u Klubu potrošača ROZP (https://www.klub.rozp.hr), jer Razvojna organizacija zaštite potrošača /ROZP/ je Savez udruga za zaštitu potrošača i po tumačenju Ministarstva uprave i Presuda Visokog upravnog suda ne smije imati članove fizike osobe, već isključivo pravne osobe (udruge).

Ta smo u ROZP riješili na način da smo sukladno Statutu i Zakonu o udrugama osnovali Klub potrošača ROZP. Razlika u radu ROZP kao saveza i Kluba ROZP, je drastična. Naime savez nastupa u ime svih članica na nacionalnoj i međunarodnoj razinu, dajući prijedlog, inicijative, mišljenja za promjene i dopune u potrošačkoj legislativi, kako bi se potrošačka prava što bolje zaštitila, a posebno da hrvatski potrošači budu ravnopravni po svojim pravima i obvezama europskim potrošačima. Tu se daju i priopćenja za medije o stavovima potrošačkih udruga po pitanjima zaštite potrošača, pa tako predsjednica ROZP, gospođa Dijana Kladar, dipl.iur, vrlo često istupa u javnim medijima tumačeći prava potrošača.

U Klubu ROZP imamo online savjetovalište, za sada bez aktivnog telefonskog broja, već isključivo elektroničkom poštom, zbog nedostatnih sredstava. Naime ROZP on NIKOGA ne prima nikakvu potporu, osim s gradovima s kojima ima sklopljen Sporazum o provedbi Projekta „Informiranje, edukacija i savjetovanje potrošača“ (Cres, Mali Lošinj, Novska, Ozalj, Slunj i Vrbovsko, te Općine Rakovica) u ukupnom iznosu 21.000,00 kn godišnje. Osim toga namjenska sredstva za provedbu projekta „Izbacimo antibiotike s jelovnika 2017“ od 5.000,00 kn je odobrila Karlovačka županija, te za Projekt „Trošilica info“ je Međimurska županija odobrila 3.900,00 kn i Općina Gornji Mihaljevec 1.000,00 kn.

Oni koji znaju što su Projekti, znaju da se preko projekata dobiju strogo namjenska sredstva za provedbu projektnih aktivnosti, a ni u jednom Projektu uvjeti Natječaja nisu predvidjeli sufinanciranje opreme, tako da aktivisti ROZP korite privatnu informatičku i telekomunikacijsku opremu, kao i internetske priključke.

KROZP je ove godine uprihodio od članarine (30,00 kn/godišnje) 630 kn, jer mnogi su se potrošači učlanili u Klub samo da bi dobili savjet i dalje „zaboravljaju“ svoje članske obveze, dok im se opet ne pojavi potrošački problem.

Ono što zbunjuje javnost je Projekt „Savjetovališta za zaštitu potrošača“ koji provodi Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, preko 4 Odlukom Vlade RH definirane udruge u Osijeku, Puli, Splitu i Zagrebu, preko kojeg je zaposleno 9 savjetnika (to su jedini zaposleni u udrugama za zaštitu potrošača, ostali su svi volonteri) i koji imaju Savjetovališta (ured u koje mogu potrošači doći po besplatan savjet) te jedinstveni telefonski broj 072/414-414.

Sve ostale udruge, pa tako i KROZP se za savjetovališta financiraju isključivo iz članarine, bez ikakvih dotacija sa nacionalne, regionalne ili lokalne razine.

Razumijemo frustracije potrošača, ali koji je motiv da se potrošač učlani u neku od udruga za zaštitu potrošača, ako savjete može dobiti besplatno u bilo koje doba dana i noći ?

Ne želimo ocjenjivati kvalitetu, stručnost i vjerodostojnost savjeta koji se dobiju u Savjetovalištima MINGO, niti umanjivati značaj i vrijednost savjeta, no realnost je da savjetovalište KROZP, bez zaposlenih savjetnika, kroz godinu dana pruži više savjeta prema zahtjevu potrošača nego bilo koje Savjetovalište MINGO pojedinačno.

Osim toga ROZP je ove godine otvorio i Prvi internetski potrošački portal u Hrvatskoj „Trošilica info“ čiji značaj su zapazili jedino u Međimurskoj županiji, (koja je jedina županija u Hrvatskoj koja svake godine raspisuje Javni natječaj za projekte udruga za zaštitu potrošača), dok npr. Zagrebačka županija nije prihvatila Projekt „Trošilica info“ koji je poslan na Javni natječaj za sve udruge tj. organizacije civilnog sektora, a kako druge županije, niti državna razina nisu raspisivali Natječaje za udruge za zaštitu potrošača (to im je Zakonska obveza iz Zakona o zaštiti potrošača), nismo mogli niti participirati na natječajima.

Sve ovo javno objavljujemo, kako bi potrošači mogli procijeniti korist članstva u Klubu potrošača ROZP, te kako ne bi bilo neugodnih rasprava kod zahtjeva za savjetodavnu pomoć potrošačima u ostvarivanju njihovih potrošačkih prava.

Zato na dilemu 'Članstvo u Klupu potrošača ROZP „da“ ili „ne“ ?' mi dileme nemamo, svim našim članovima pružamo maksimalnu savjetodavno, a i inu pomoć u ostvarivanju njihovih potrošačkih prava.

KROZP (Ž.T.)

Izazov 2018

Prijavnica

Kako bi vidjeli sve sadržaje potrebno je da se prijavite

Prijaviti se mogu ISKLJUČIVO članovi KROZP koji su ispunlli pristupnicu i platiti članarinu za tekuću godinu.

Hrvatsko toplinarstvo

Svjedoci smo teškoća kroz koje prolazi Hrvtaska na putu ka uređenoj demokraciji i tržišnom gospodarstvu. Najveću cijenu te tranzicije plaćaju potrošači srednjeg i nižeg sloja, kojima trgovci i institucije nameđu nesnošljive namete, poreze i usluge. Nijedan politička struktura do sada nije brinula o potrošačima, pače u svojim Programima i priliko vođenja predizbornih kampanji riječ „potrošač“ je tabu, zabranje riječ, sramotna riječ, nijedan hrvatski potičar je do sada nije javno izgovorio.  

Opširnije...

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information